Op maandag 16 december vanaf 18.00 uur starten inschrijvingen voor
- sport- en zwemlessen vanaf januari, sportkampen
- uitstappen en de winterwandeling (zie kalender hieronder)
Hoe schrijf je in? (speelpleinen, sportkampen, activiteiten, buitenschoolse kinderopvang, …)
stap 1
Meld je aan in de webwinkel met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Gebruikstips (voor je start)
- Kijk je profielgegevens (enkele dagen voor het verkoopmoment) even na en pas aan indien nodig. Heb je nog geen account? Check dan zeker volgend stappenplan: https://www.kapellen.be/hoe-maak-je-een-account-aan.
- Gebruik Google Chrome als internetbrowser. Het gebruik van de internetbrowser Internet Explorer raden we af.
- Gebruik de actieknoppen in het scherm (DOORGAAN, TERUG NAAR LIJST, …). Bij gebruik van de terugkeertoets (<=, links bovenaan in je browser) kunnen we niet garanderen dat je tickets in je winkelmandje blijven.
stap 2
Nadat je je hebt aangemeld, klik je in de webwinkel op activiteiten of zwembad.
stap 3
Kies een activiteit en klik op de titel. In het volgende scherm klik je ter bevestiging op INSCHRIJVEN.
stap 4
Selecteer vervolgens de kinderen die je voor een bepaalde activiteit wil inschrijven en klik op VOLGENDE. (Hier kan je ook nog een nieuw gezinslid toevoegen, mocht dat nog nodig zijn.)
Voor sommige activiteiten volgt er dan een scherm waarop je opties kan selecteren (bv. welke dagen of welke prijscategorie). Selecteer de opties die je nodig hebt, en klik op VOLGENDE.
stap 5
Je krijgt vervolgens een overzicht van je inschrijving. Klik op de knop IN WINKELMANDJE.
stap 6
Je krijgt in dit scherm een overzicht van de inhoud van je winkelmandje. Nu heb je twee keuzes.
- Of je winkelt verder en klikt op VERDER WINKELEN. (Kies je voor VERDER WINKELEN herhaal dan stap 3 tot en met 5 tot je alle activiteiten hebt gereserveerd.)
- Of je wil de gereserveerde activiteiten afrekenen: dan klik je op AFREKENEN.
stap 7
Klik op BETAAL ONLINE MET OGONE en volg de instructies. Hiervoor heb je je bankkaart en een kaartlezer of smartphone met bank-app nodig!
(Meer info over de online betaling en Ogone vind je hier.)
Is je betaling mislukt en krijg je de melding dat je al ingeschreven bent en dit niet opnieuw kan doen? Dan kan het zijn dat je inschrijving gereserveerd is in een wachtrij. Hiervoor neem je best contact op met het vrijetijdsloket via 03 670 29 91 of uit@kapellen.be. Hierbij is het aangewezen dat je een foto (print screen) neemt van de foutmelding.
stap 8
Als je hebt betaald, is je reservatie meteen definitief.
Na betaling krijg je een bevestigingsmail met een overzicht van je reservatie. Het inschrijvingsbewijs vind je in bijlage van de mail. Dit moet je niet afprinten.
Je kan je tickets ook via je webwinkelprofiel terugvinden: mijn profiel > historiek en overzichten > mijn activiteiten.
Hoe reserveer je tickets (voorstellingen, uitstappen, …)?
Gebruikstips (voor je start)
- Kijk enkele dagen voor het verkoopmoment alvast even de programmatie na
stap 1
Kijk in de UiT-kalender onderaan deze pagina.
stap 2
Kies een voorstelling / activiteit uit het overzicht waarvoor je tickets wil reserveren.
Klik vervolgens op lees verder en dan op koop tickets.
Het is mogelijk om gebruik te maken van de verschillende filters (maand, categorie, doelgroep) of de zoekbalk rechts bovenaan.
stap 3
Kies voor de geselecteerde voorstelling het aantal gewenste tickets bij de correcte prijscategorie (standaard prijs of prijs verhoogde tegemoetkoming) en klik op volgende.
- Zijn het genummerde plaatsen? Dan krijg je een zaalplan te zien met een voorstel van de best beschikbare plaatsen. Deze plaatsen kan je zelf nog wijzigen door in het zaalplan andere zitjes aan te klikken. Ben je tevreden? Klik dan volgende rechts onderaan.
- Zijn het geen genummerde plaatsen? Ga dan verder met stap 4.
stap 4
Je krijgt nu een overzicht van de gekozen tickets en de totaalprijs hiervan.
Wil je nog tickets voor andere voorstellingen kopen? Klik dan voeg meer tickets toe.
Kies je voor voeg meer tickets toe, herhaal dan stap 2 en 3 tot je alle evenementen hebt gereserveerd. Nadien klik je op ga verder met winkelen als je tickets wil voor andere voorstellingen.
Via de knop voeg meer tickets toe / ga verder met winkelen kom je terecht in een overzichtslijst met alle data en voorstellingen.
Klikte je ga terug naar de website? Dan kan je rechts bovenaan terug naar je winkelmandje gaan.
Ben je klaar en wil je de tickets afrekenen? Klik dan ga verder naar betalen.
stap 5
Kies nu de gewenste betaalmethode en controleer je samenvatting.
Vul je e-mailadres in en klik op volgende.
stap 6
Zijn je contactgegevens al bekend bij ons?
- JA: dan kom je meteen op de pagina waar je nog eventuele opmerkingen kan invullen.
- NEE: vul jouw contactgegevens in en klik op volgende.
We vragen je vervolgens om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en privacyverklaring. Klik volgende.
Raadpleeg hier de Algemene Voorwaarden en hier de Privacyverklaring.
stap 7
Je krijgt een overzicht van je bestelling en gegevens. Klik bevestig.
Voer nu de betaling uit en volg de instructies. Hiervoor heb je je bankkaart en een kaartlezer of smartphone met bank-app nodig.
(Meer info over de online betaling en Ogone vind je hier.)
Is je betaling mislukt en krijg je de melding dat je al tickets hebt gereserveerd? Dan kan het zijn dat je tickets gereserveerd zijn in een wachtrij. Hiervoor neem je best zo snel mogelijk contact op met het vrijetijdsloket. Hierbij is het aangewezen dat je een foto (print screen) neemt van de foutmelding.
stap 8
Als je betaald hebt, is je reservatie meteen definitief.
Na betaling krijg je een bevestigingsscherm. Je krijgt ook een mail met een overzicht van je tickets. De tickets vind je in bijlage van deze mail. Deze kan je bij de voorstelling op je smartphone tonen.
Je kan ook op de knop download alle tickets klikken om ze meteen te downloaden.
Je kan je tickets ook via de Ticketmatic app terugvinden: App Store (Apple) of Google Play Store
- Bancontact
- VISA / Mastercard / …
- iDeal