wat

Bij overdracht van een perceel of onroerend goed vraagt de notaris of vastgoedmakelaar de stedenbouwkundige informatie over het perceel op. Ook particulieren kunnen deze informatie opvragen. Bij een aanvraag notariële inlichtingen ontvang je drie documenten: de vastgoedinformatie, een uittreksel uit het vergunningenregister en een uittreksel uit het plannenregister. De kadastrale percelen kunnen aangevraagd worden zoals gekend (toestand 1 januari 2019).

registratie

  1. Vraag je stedenbouwkundige inlichting online aan. Hiervoor registreer je je éénmalig via het registratieformulier. We voltooien je registratie zo snel mogelijk, maar dit kan enkele dagen duren.
  2. Je ontvangt een bevestigingsmail van onze dienst wanneer je registratie voltooid is.

aanvraag

  1. Hierna vraag je je stedenbouwkundige inlichtingen aan.
  2. Je krijgt een e-mail met betalingslink. Gebruik bij de overschrijving zeker het juiste rekeningnummer en referentie van de betaalpagina.
  3. Na ontvangst van de betaling krijg je een automatische mail met in bijlage de factuur.
  4. Wij maken zo spoedig mogelijk de gevraagde inlichtingen op, je ontvangt deze ten laatste binnen de 30 dagen.

kosten

De verschuldigde retributie wordt aangerekend per aanvraag en bedraagt € 125 voor de volledige notariële inlichtingen. Vraag je enkel een stedenbouwkundig uittreksel (plannenregister en vergunningenregister) dan wordt hier een kost van € 100 in rekening gebracht. Als je maar één onderdeel van de notariële inlichtingen nodig hebt, betaal je hiervoor € 50.

FAQ

Worden de aanvragen die wij sturen per mail of per post nog behandeld?

Nee, deze aanvragen worden niet meer behandeld.

Hoe lang duurt het voor ik de notariële inlichtingen en factuur ontvang?

Wij hanteren een richttermijn van 30 dagen. Indien mogelijk ontvang je de inlichtingen sneller.

Kan ik iedereen van het kantoor éénmalig registeren?

Ja, je kan tot 3 personen bijvoegen bij de registratie. Bij voorkeur gebruik je een algemeen mailadres. Dat maakt de verwerking eenvoudiger, en zo kan je collega aan de gevraagde documenten als je afwezig bent. Door een algemeen mailadres te gebruiken hoef je ook niet telkens de contactgegevens te wijzigen wanneer een nieuwe medewerker start, of iemand het kantoor verlaat.

Welke vormen van betalingen bieden jullie aan?

Dat kan via Bancontact.

Ik heb mijn aanvraag ingediend en een mail tot betaling ontvangen maar de betaling werd niet gefinaliseerd en staat nu op “uw betaling in behandeling”.

Als de betaling in behandeling is, is je aanvraag niet geannuleerd. Indien Bancontact gebruikt werd, zal de betaling na één uur terug bij de openstaande betalingen terecht komen.

Ik heb mijn aanvraag ingediend maar heb geen mail tot betaling ontvangen, wat moet ik doen?

Als je geen betaallink hebt ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met onze dienst.

Wij werken met een ander betalingssysteem, kan deze gelinkt worden?

Via de betaallink kan je voor een overschrijving kiezen. Geef je e-mailadres op en de gegevens van de overschrijving worden gemaild.
Neem zeker het juiste bankrekeningnummer en referentie over in jullie boekhoudingssysteem.