gepubliceerd op vrijdag 22 mei 2026 7 u.
De ophalers van IGEAN komen tijdens (te) warm weer nóg vroeger uit hun bed om het afval op te halen. ’s Ochtends is het namelijk wat frisser. Op die manier wordt het werk voor hen een stukje draaglijker.

Zet je afval daarom de avond voordien al buiten of vóór 6.00 uur 's ochtends op de dag van de ophaling.

Vermijd wespen bij glasbollen

Warme zomerdagen, dat betekent veel feestjes met lekker eten en drinken, ook voor wespen.
Glazen flessen en bokalen die nog voeding of drank bevatten zijn een enorme aantrekkingskracht voor wespen.

Spoel dus flessen en potten kort even uit vóór je ze in de glasbol gooit of naar het recyclagepark brengt. Zo vermijden we samen een wespenplaag.

Glas lángs de glasbol zetten is om héél wat redenen geen goed idee; maar met de kracht van zomerzon, geeft dat ook risico op ontbranding. Ook in de link hierboven vind je daar beeldmateriaal over. 

Alvast bedankt om hier komende lente- en zomermaanden mee aan te denken.