Hoe reserveer je tickets (voorstellingen, uitstappen, …)?
Gebruikstips (voor je start)
- Kijk je profielgegevens (enkele dagen voor het verkoopmoment) even na en pas aan indien nodig. Heb je nog geen account? Check dan zeker dit stappenplan.
- Gebruik Google Chrome als internetbrowser. Het gebruik van de internetbrowser Internet Explorer raden we af.
- Gebruik de actieknoppen in het scherm (DOORGAAN, TERUG NAAR LIJST, …). Bij gebruik van de terugkeertoets (<=, links bovenaan in je browser) kunnen we niet garanderen dat je tickets in je winkelmandje blijven.
stap 1
Je meldt je in de webwinkel aan met je gebruikersnaam en wachtwoord.
stap 2
Nadat je je hebt aangemeld, klik je in de webwinkel bovenaan op tickets.
stap 3
Kies een evenement en klik op de titel. In het volgende scherm klik je ter bevestiging op TICKETS BESTELLEN.
stap 4
Selecteer vervolgens jouw prijscategorie en het aantal tickets en klik op DOORGAAN.
Maak je gebruik van 2 verschillende prijscategorieën? Dan klik je op BESTEL MEER TICKETS VOOR DEZE VOORSTELLING MET EEN ANDERE PRIJSCATEGORIE en kies je opnieuw jouw prijscategorie en het aantal tickets. Klik hierna op DOORGAAN.
stap 5
Je krijgt onderaan je scherm nog de mogelijkheid om bepaalde wensen of opmerkingen m.b.t. de bestelling door te geven. Dit is niet verplicht. Vervolgens klik je op DOORGAAN.
Heb je je toch bedacht of heb je een fout gemaakt bij het aantal tickets of de prijscategorie (stap 4), dan klik je links onderaan op VORIGE en kan je de prijscategorie en/of het aantal tickets wijzigen. Vervolgens volg je opnieuw stap 5.
stap 5A (bij een zaal met genummerde zitplaatsen)
Je krijgt onderaan je scherm ter info een overzicht van het zaalplan. De rode zitjes zijn je toegekende plaatsen. Deze plaatsen kan je niet wijzigen. Vervolgens klik je op PLAATS IN WINKELWAGEN.
Wens je alsnog een opmerking te maken over de zitplaatsen, dan klik je links onderaan op VORIGE en kan je een opmerking toevoegen. Vervolgens volg je opnieuw stap 5A.
stap 5B (bij een zaal met vrije zitplaatsen)
Je krijgt onderaan je scherm ter info een overzicht van je plaatsen. Deze plaatsen kan je niet wijzigen. Vervolgens klik je op PLAATS IN WINKELWAGEN.
Wens je alsnog een opmerking te maken over de zitplaatsen, dan klik je links onderaan op VORIGE en kan je een opmerking toevoegen. Vervolgens volg je opnieuw stap 5A.
stap 6
Je krijgt in dit scherm een overzicht van de inhoud van je winkelmandje en het totaalbedrag. Nu heb je twee keuzes.
- Of je winkelt verder en klikt op VERDER WINKELEN. (Kies je voor VERDER WINKELEN herhaal dan stap 3 tot en met 5 tot je alle evenementen hebt gereserveerd.)
- Of je wil de gereserveerde tickets afrekenen: dan klik je op AFREKENEN.
stap 7
Klik op BETAAL ONLINE MET OGONE en volg de instructies. Hiervoor heb je je bankkaart en een kaartlezer of smartphone met bank-app nodig!
(Meer info over de online betaling en Ogone vind je hier.)
Is je betaling mislukt en krijg je de melding dat je al tickets hebt gereserveerd? Dan kan het zijn dat je tickets gereserveerd zijn in een wachtrij. Hiervoor neem je best contact op met het vrijetijdsloket via 03 670 29 91 of uit@kapellen.be. Hierbij is het aangewezen dat je een foto (print screen) neemt van de foutmelding.
stap 8
Als je hebt betaald, is je reservatie meteen definitief.
Na betaling krijg je een bevestigingsmail met een overzicht van je tickets. De tickets vind je in bijlage van de mail. Deze kan je bij de voorstelling op je smartphone meenemen.
Je kan je tickets ook via je webwinkelprofiel terugvinden: mijn profiel > historiek en overzichten > mijn tickets.