gepubliceerd op
dinsdag 22 april 2025
10.07 u.
Je wil de straat afsluiten voor een buurtfeest, een fuif organiseren of een stratenloop? Vanaf woensdag 23 april schakelen we over naar het platform EagleBe.
Het evenementloket zal er dus anders uitzien: efficiënter, interactiever en gebruiksvriendelijk. Organisatoren van lopende dossiers in het vorige platform (Flowlab) worden persoonlijk gecontacteerd.
Wat zijn de voordelen?
- Je kan je aanvraag altijd en overal indienen (laptop, tablet, smartphone).
- Je krijgt uitsluitend vragen specifiek van toepassing voor jouw evenement, waardoor je geen onnodige tijd verliest.
- Je kopieert oude aanvragen en past ze aan om opnieuw in te dienen.
- Je volgt zelf de status van je dossier op.
- Je ziet meteen of er reeds andere zaken op het openbaar domein zijn ingepland waarmee je best rekening houdt.
Tip: Ben je een vereniging? Maak dan een account aan met het algemene mailadres van de vereniging. Zo kunnen meerdere personen binnen je vereniging het dossier opvolgen.
Wanneer dien je een aanvraag in?
- Je dient jouw aanvraag minstens 6 weken voor jouw evenement in. Verwacht je meer dan 1.000 bezoekers of heeft jouw evenement een grote impact op het openbaar domein, dan verwachten we ook een veiligheidsdossier en dien je jouw aanvraag best langer van tevoren in. Meer info vind je via www.kapellen.be/ik-organiseer.