gepubliceerd op dinsdag 26 januari 2021 11.42 u.
Kom dan in geen geval naar het Administratief Centrum!

Bij de dienst Burgerzaken melden zich steeds meer mensen die de codes van hun elektronische identiteitskaart zijn vergeten en er nieuwe willen aanvragen of deze willen resetten met de puk-code. Vaak gaat het om mensen die via hun identiteitskaart de resultaten van hun coronatest willen opvragen. Het is dan uiteraard niet de bedoeling dat je hiervoor naar het Administratief Centrum komt!

Heb je een coronatest ondergaan, dan moet je (op enkele uitzonderingen na) in quarantaine. Zo voorkom je dat je bij een mogelijke besmetting, anderen besmet. 

Wil je het resultaat van je test weten, maar ben je je codes van je identiteitskaart vergeten? Kom dan in geen geval naar het Administratief Centrum!

Je kan het resultaat van je test ook opvragen via je huisarts, ziekenhuis, labo, triagecentrum of wachtpost waar de test is afgenomen. 

Wil je toch nieuwe codes aanvragen, doe dit dan digitaal via deze website van Binnenlandse Zaken. Drie weken na je aanvraag zullen de nieuwe codes toekomen in het Administratief Centrum. Je kan uiteraard enkel langskomen wanneer je quarantaineperiode is afgelopen en je niet ziek bent. 

Sluiten

gemeentediensten op afspraak

Om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, kan je momenteel uitsluitend op afspraak terecht bij de gemeente. Het onthaal van het Administratief Centrum blijft wel open. Je afspraak online inplannen, kan je hier of telefonisch. Voor burgerzaken kan je enkel online een afspraak maken. Trouwens heel wat documenten kan je vrij eenvoudig online aanvragen via het e-loket