De dienst Burgerzaken bestaat uit twee afdelingen:

1. De dienst Bevolking levert naast de elektronische identiteitskaarten, reisdocumenten en rijbewijzen een heel scala aan administratieve documenten af. Verder behoren onder meer de administratieve verwerking van een verhuis, het beheer van het gemeentelijk strafregister, de praktische organisatie van verkiezingen en de dienst Vreemdelingenzaken tot ons takenpakket.

2. Op de dienst Burgerlijke Stand kan je terecht voor aangiftes en administratieve afhandeling in verband met belangrijke momenten in een mensenleven: geboorte, erkenning, adoptie, huwelijk, echtscheiding en overlijden.

digitaal loket

Als inwoner van Kapellen kan u een hele reeks akten en attesten van thuis uit aanvragen en ontvangen. Enkele muisklikken volstaan om deze binnen enkele seconden digitaal thuisgestuurd te krijgen.

Je doet de aanvraag via www.kapellen.be/eloket en je kan je digitaal document onmiddellijk downloaden dat 100% juridisch bindend is.
Het digitaal loket is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend.
Een document aanvragen, kan dus altijd, gewoon van thuis!

Er zijn trouwens nog meer attesten/documenten die je online (met of zonder kaartlezer) kan aanvragen.

Sluiten

gemeentediensten op afspraak

Om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, kan je momenteel uitsluitend op afspraak terecht bij de gemeente. Het onthaal van het Administratief Centrum blijft wel open. Je afspraak online inplannen, kan je hier of telefonisch. Voor burgerzaken kan je enkel online een afspraak maken. Trouwens heel wat documenten kan je vrij eenvoudig online aanvragen via het e-loket