De dienst Burgerzaken bestaat uit meerdere afdelingen:

  • Bevolking en rijbewijzen: Adreswijzigingen, ID’s, kids-ID’s, reispas, rijbewijs, verblijfskaart, euthanasieverklaring, …
  • Niet-Belgen/Vreemdelingenzaken: EU/niet-EU, eerste aanmelding, registratie in vreemdelingenregister, verblijfskaarten, …
  • Burgerlijke stand en begraafplaatsen: Overlijden, adoptie, wettelijk samenwonen, huwelijk, erkenning, geboorte, Belgische nationaliteit, voornaamswijziging, geslachtswijziging, …

Digitaal loket

Als inwoner van Kapellen kan je een hele reeks akten en attesten van thuis uit aanvragen en ontvangen. Enkele muisklikken volstaan om deze binnen enkele seconden digitaal thuisgestuurd te krijgen.

Je doet de aanvraag via www.kapellen.be/eloket en je kan je digitaal document onmiddellijk downloaden dat 100% juridisch bindend is.
Het digitaal loket is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend.
Een document aanvragen, kan dus altijd, gewoon van thuis!

Er zijn trouwens nog meer attesten/documenten die je online (met of zonder kaartlezer) kan aanvragen.

waarvoor kan je bij ons terecht?