De dienst Burgerzaken bestaat uit twee afdelingen:

1. De dienst Bevolking levert naast de elektronische identiteitskaarten, reisdocumenten en rijbewijzen een heel scala aan administratieve documenten af. Verder behoren onder meer de administratieve verwerking van een verhuis, het beheer van het gemeentelijk strafregister, de praktische organisatie van verkiezingen en de dienst Vreemdelingenzaken tot ons takenpakket.

2. Op de dienst Burgerlijke Stand kan je terecht voor aangiftes en administratieve afhandeling in verband met belangrijke momenten in een mensenleven: geboorte, erkenning, adoptie, huwelijk, echtscheiding en overlijden.


Burgerlijke Stand en Vreemdelingenzaken werken enkel op afspraak.

waarvoor kan je bij ons terecht?

alert-box-close-text

gemeentediensten op afspraak

Om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, kan je momenteel uitsluitend op afspraak terecht bij de gemeente. Enkel het onthaal van het Administratief Centrum is normaal geopend.
 
Bij een bezoek aan onze diensten, draag je altijd een mondmasker. Zo bescherm je onze medewerkers, andere bezoekers en jezelf.
 
Een afspraak maken doe je bij voorkeur online, maar kan bij een aantal diensten ook telefonisch.

Voor de producten van de dienst Burgerzaken kan je UITSLUITEND online een afspraak maken!

Als je naar een ingeplande afspraak komt, vragen we om zo kort mogelijk bij je afspraaktijd te arriveren. Respecteer anders zeker de sociale afstand én wacht eventueel even buiten op jouw beurt.

Bedankt voor je begrip.