gepubliceerd op donderdag 6 augustus 2020 10 u.
Sinds woensdag 5 augustus zijn bijkomende maatregelen van kracht in de strijd tegen het coronavirus.

DIT IS NIET HET MEEST RECENTE BERICHT.
EEN UPDATE VIND JE OP www.kapellen.be/coronavirus 

Op woensdag 5 augustus ondertekende gouverneur Cathy Berx de Politieverordening (zie onder) met daarin de aanvullende maatregelen in de strijd tegen het coronavirus COVID-19 voor de provincie Antwerpen. Dat betekent dat deze bijkomende maatregelen sinds dan van kracht zijn op het grondgebied van de provincie.

Concreet gaat het over een kleine aanpassing van de mondmaskerplicht. Op advies van de Wereldgezondheidsorganisatie is het dragen van een neusmondmasker niet verplicht bij intensieve sport- en arbeidsinspanningen, op voorwaarde dat er voldoende afstand kan worden gehouden. Wanneer het dragen van een mondmasker of elk alternatief in stof niet mogelijk is om medische redenen, mag een gelaatsscherm worden gebruikt.

Fitnesscentra mogen opnieuw open, onder strenge voorwaarden. Meer daarover en bijkomende maatregelen voor sporters vind je hier

Een gedetailleerd overzicht van alle maatregelen vind je hier.

Een overzicht met veelgestelde vragen aan de gouverneur vind je hier. Dit overzicht wordt dagelijks aangevuld. Heb je toch nog vragen? Stuur een mailtje naar coronamaatregelen@provincieantwerpen.be

Sluiten

gemeentediensten op afspraak

Om verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, kan je momenteel uitsluitend op afspraak terecht bij de gemeente. Enkel het onthaal van het Administratief Centrum is normaal geopend. Ook op het recyclagepark van Igean hoef je geen afspraak te maken.

misschien hoef je helemaal niet langs te komen ...

Voor meer dan 30 attesten, aktes, uittreksels en bewijzen van de dienst Burgerzaken, hoef je de verplaatsing naar het Administratief Centrum niet te maken. Een afspraak maken is dus niet nodig: via het e-loket ontvang je het gevraagde document in je mailbox. In een aantal gevallen gebeurt dat al enkele minuten na de aanvraag. Voor andere documenten is wel nog ‘menselijke’ tussenkomst nodig en ontvang je het gevraagde document na enkele werkdagen. Ook je adreswijziging doorgeven doe je via het e-loket.

Je vindt deze via het e-loket. Je logt daar in met je digitale identiteitskaart of de app ItsMe. 

wanneer je toch langs komt ...

Een afspraak maken doe je bij voorkeur online, maar kan bij een aantal diensten ook telefonisch.

Voor de producten van de dienst Burgerzaken kan je UITSLUITEND online een afspraak maken!

Als je naar een ingeplande afspraak komt, vragen we om zo kort mogelijk bij je afspraaktijd te arriveren. Respecteer anders zeker de fysieke afstand én wacht eventueel even buiten op jouw beurt. Bij een bezoek aan onze diensten, draag je altijd een masker dat neus en mond bedekt. Zo bescherm je onze medewerkers, andere bezoekers en jezelf.

Bedankt voor je medewerking en begrip.